Strona www szyta na miarę

Jaka powinna być idealna firmowa strona internetowa? Zachęcająca, by klienci widząc ją chcieli kupować produkty, czy korzystać z usług firmy. Odpowiedź trafna, tylko co ona oznacza w praktyce? Jak stworzyć stronę internetową, która będzie odpowiadała tym założeniom? Jest kilka istotny warunków:

  1. Znaleźć dobrego projektanta stron www – dobrego oznacza, że będzie to osoba lub firma, która zna się na tworzeniu stron internetowych, zrobi to tak, aby nie było nigdzie ukrytego, niepotrzebnego kodu, że strona będzie miała wersję mobilną i że będzie się szybko wczytywała, a do tego będzie posiadała wszystkie niezbędne dla firmy funkcjonalności i przy tym wszystkim będzie estetyczna. Budowa strony jest bardzo ważna, bowiem jej prawidłowa konstrukcja wpływa na późniejsze pozycje strony w wyszukiwarce. Wbrew pozorom nie jest to wcale zadanie łatwe, ale istnieją firmy, które potrafią to zrobić, wystarczy spojrzeć na – oferta na stworzenie strony www.

  2. Dokładnie przemyśleć układ strony wwwweb designer może nam zaproponować różne rozwiązania co do samego, graficznego ułożenia strony, jednak to od zleceniodawcy zależy jakie zakładki się na tej stronie znajdą. Nie można oczekiwać, że osoba budująca stronę wymyśli za nas jej układ, z jednej prostej przyczyny – ona nie zna specyfiki firmy i branży i nie wie jakie zakładki są potrzebne, by jak najlepiej dotrzeć do klienta.

  3. Zaplanować funkcjonalności – kolejna rzecz obok układu strony, to funkcjonalności jakie powinna ona posiadać. I znów web desinger nie wymyśli tego za nas, bo skąd ma on wiedzieć, czy chcemy mieć na stronie formularz kontaktowy, możliwość zamówienia online, czy np. platformę do kontaktu z klientami. Wszystkie funkcje jakie będą potrzebne na stronie należy dokładnie przemyśleć i przedstawić osobie, która będzie zajmowała się jej budową.

  4. Stronia nie może być ani zbyt obszerna, ani zbyt uboga – nie ma sensu nadmierne rozbudowywanie strony, tworzenie wielu zakładek czy podstron, bo jeśli jest to strona firmowa, służąca wyłącznie jako informacyjno – promocyjna, to klienci nie będą przekopywać się przez skomplikowaną strukturę, powinni mieć wszystko jasno i przystępnie przedstawione na kilku podstronach. Inaczej sytuacja wygląda jeśli ma to być platforma kontaktu czy sklep online. Nie jest jednak dobrze jeśli strona nie ma wcale zakładek i jest tak zwanym one page, wówczas bowiem Google traktuje ją jako małowartościową i jej pozycjonowanie będzie bardzo trudne.

  5. Przygotować teksty – powinny być to teksty informujące i odpowiadające na wszystkie pytania klienta, a do tego perswazyjne i zachęcające do zakupu.